dinsdag 11 augustus 2009

we stellen ons voor: Nynke Idema


Beste lezers, Nog anderhalve week te gaan en dan zullen we afreizen naar Kitwe in Zambia! Naast de gebruikelijke voorbereiding, zoals vaccinaties halen, muskietennet kopen enzomeer, bereid ik me ook op geestelijke en emotioneel vlak voor door anderen over onze reis te vertellen. Ik vertel dat het een beetje een missie-achtige reis is, maar toch ook weer niet en dat de ontmoeting met de Zambianen centraal staat. Verder vertel ik over de bijbelgesprekken die we de afgelopen jaren in Nederland met een kleine groep gevoerd hebben. En dat we met enkele Zambianen gaan praten over bepaalde bijbelteksten. Ik zeg dan ook dat ik heel benieuwd ben of hun zienswijze en gevoelsleven nav een tekst anders is dan die van mij of ons als (nuchtere?) Hollanders. En ik zeg ook dat ik zo dankbaar ben dat ik deze reis kan ondernemen. Zonder inzet van man en oma was dat niet denkbaar geweest! De aandacht van de toehoorders krijgt bij mijn relaas geen kans om te verslappen. Ik kan nog wel zo enige tijd doorgaan! "En waar slapen jullie dan en wat gaan jullie nog meer doen?" hoor ik dan steevast. En ja, we slapen in een soort bed en breakfast en wat we allemaal nog meer gaan doen? Volg onze weblog en u zult het weten! We"ll keep you informed! Nynke Idema

Geen opmerkingen:

Een reactie posten