vrijdag 14 augustus 2009

We stellen ons voor: Johannes Homan

Vijf jaar geleden ben ik gevraagd om mee te doen aan het TEEZ-project. Onder bezielende begeleiding van Bart Stobbelaar hebben wij het Jozefverhaal gelezen en daarover vele avonden uitvoerig gediscussieerd. We zijn het niet altijd eens met elkaar. En eigenlijk is dat ook niet interessant. Voor mij is het veel interessanter dat ik door onze discussies meer begrip krijg voor het standpunt van de ander. En dat is voor mij vanuit het oogpunt van gemeente-zijn het belangrijkst. Daarom ben ik dankbaar dat ik mee heb mogen doen. En als zoon van een dominee kan ik het niet laten om nog een boodschap te verkondigen. Deze bijbelstudie is weliswaar opgezet voor Zambia, maar eigenlijk zou deze cursus wat mij betreft ook breed uitgezet mogen worden binnen de Doopsgezinde Broederschap in Nederland. Zodat ook wij weer eens stevig met elkaar in discussie gaan over inhoudelijke onderwerpen. Niet om het met elkaar eens te worden, maar om elkaar beter te leren kennen.

Volgende week zitten we al in Zambia. Ik ben momenteel nog niet echt met onze reis bezig. Het opruimen van ons huis, de vakantie van onze kinderen en mijn werk houden mij meer bezig. Ik hoop de komende dagen wat meer tijd te hebben om mij op de reis voor te bereiden.

Johannes Homan

2 opmerkingen:

  1. Waar wij ook heen gaan, de Heer gaat altijd met ons mee. Wens je een gezegende reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo lieber Johannes,

    auch ich wünsche dir eine gesegnete Reise und viele wertvolle Erfahrungen und Begegnungen mit den Menschen in Zambia und deiner Reisegruppe!

    Ich sehe gerade, dass heute der 21. August ist und von daher bist du schon unterwegs.

    Alles Liebe und auch viel Spaß! Liefs, Frauke*

    BeantwoordenVerwijderen