donderdag 6 augustus 2009

We stellen ons voor: Nathalie Bienfait

Nathalie Bienfait: In 2006 werd ik door de DZR gevraagd of ik dominee Bart Stobbelaar naar de eerste TEE “All Africa Conferentie” wilde begeleiden. Ook al bestaat TEE al 30 jaar toch hadden de Afrikaanse landen nog nooit tegelijkertijd om de tafel gezeten. Het was heel bijzonder om hier als Europeaan bij te mogen/kunnen zijn. Deze conferentie heeft mij doen besluiten me aan te sluiten bij de al bestaande Haarlemse TEEZ groep. Deze hele andere manier van bijbel lezen is “echt” inspirerend! Doordat je samen discussieert cq. de tekst in een gesprek verklaart, kom je soms tot hele andere inzichten. Het is verbazend om te merken dat de bijbel toch zo hedendaags is. Verder heb ik genoten van het feit dat ik de Zambiaanse pilot groep in Nederland mocht begeleiden. De andere cultuur die toch niet zo anders is. Ik kijk enorm uit naar deze reis. Goed om een project echt af te ronden. Ik hoop ook werkelijk dat de cursus een groot succes wordt in Zambia en dat er andere Bijbelverhalen zullen volgen.

In het dagelijkse leven bestier ik Bienfait Organized (bienfait.org) en verhuur ik mezelf als interim manager in de ruimste zin van het woord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten